onsdag, oktober 18, 2006

South Island Trip - dag 4

Motueka - Murchison

Opp tiiiidlig igjen, vi var ute i bussen 7.30. Desverre aapna ikke kontoret der vi skulle levere noeklene vaare foer 8, saa vi kjoerte en runde ned til byen og saa tilbake for aa levere noeklene. Hvor bortkasta er ikke det? Vi kunne jo ha sovet lengre i stedet! Dagens program hoeres ganske deprimerende ut, men viste seg baade aa fungere helt flott og vaere utrolig morsomt. Da vi ankom Abel Tasman Natoinal Park, ble vi delt opp i to grupper. Den ene gruppa padla i kajakk ut til ei strand mens den andre gruppa gikk, og saa bytta vi paa hjemvegen. Jeg var heldig og fikk gaa foerst, for da slapp jeg aa vaere vaat og kald saa lenge. Gaaturen var koselig, prata med Gun hele vegen ut, saa naa har jeg veldig lyst til aa dra paa besoek til Thailand! Vel framme i Apple Tree Bay spiste vi matpakkene vaare, og saa ville jeg og Silje proeve badetemperaturen! Vannet var ikke saa kaldt at det gjorde noe (etter norske forhold, vel aa merke), saa vi greide aa overtale Gun og Kiki (Japan) med oss uti igjen. De var ikke helt enige...
Matpakke! Breonna (Malaysia), Magga (Island), Paul, halve Gun og noen italienere og en stakkars turledsager i bakgrunnen.

Dagens konkurranse: Finn de tre nordmennene. 5 forsoek hver. De to andre er Gun og Kiki.
Jeg og Gun endte opp i samme kajakk, noe jeg var veldig glad for helt til jeg fant ut at Gun var baade veldig lat og elendig til aa styre. Store deler av tida maatte jeg padle oss avgaarde paa egen haand, og jeg tror vi hadde rekorden for flest teite kollisjoner med andre kajakker. Men det var baade koselig og kjempemorsomt! Gleder meg til neste gang jeg faar padle i kajakk!
Noen fikk den gode ideen aa lage en pyramide! (Bildet ble tatt ca 3,5 sekunder foer den rasa sammen.)
Jeg justerer fotstoette og Gun poserer. Jeg liker kajakker!
Campingplassen i Murchison var det mest deprimerende stedet vi var innom paa hele turen, kanskje mye pga at det pissregna hele kvelden. Vi var lite fornoeyde da vi fant ut at dusjene ikke bare hadde tidsgrense paa varmtvannet (som egentlig er noksaa greit), men at det kosta oss $2 (ca 8,50 kr) for 6 minutter med varmtvann. De hadde ihvertfall kule skilt i dusjrommet!
Punkt 5 virka overbevisende paa de fleste av oss...
...hvorfor er Gun med paa halvparten av bildene mine? Linselus!

2 Comments:

At 10:46 a.m., Anonymous Anonym said...

Nå kommer du snart hjem, Ragnhild!
Gruer seg? Det er ikke urimelig å anta... Jeg kan trøste deg med at klassen vår ikke er så skummel som jeg antok i begynnelsen! Gleder meg til du kommer hjem likevel...

 
At 10:12 p.m., Blogger Kiwi-88 said...

..gleder meg egentlig litt til aa komme hjem igjen jeg ogsaa naa. Kommer til aa fryse halvt ihjel, komme med random comments paa kiwi english all the time og dessuten ha serioese kumara-abstinenser, men tror kanskje brunost veier opp for det =)

 

Legg inn en kommentar

<< Home