mandag, oktober 09, 2006

South Island Trip - dag 1

Første dag av turen skulle vi møte opp paa flyplassen I Christchurch (største byen paa Sørøya med rundt 350 000 innbyggere) seinest klokka 5. Som de gode nordmennene jeg og Pål er, bestilte vi flybilletter fra Auckland 8.30 på kvelden, og skapte dermed et lite kaos for oss selv. Vi ble heller ikke henta på flyplassen, slik vi hadde blitt lovt, og endte opp med å ta bussen inn til Christcurch sentrum for så å kave oss rundt I gatene med et utprinta oversiktskart uten gatenavn I halv tolv-tida. Interessant opplevelse, kan man si, men vi lever da enda. Vel fremme på Christchurch YHA hadde de fleste andre allerede lagt seg. Inne på rommet mitt traff jeg ei jente jeg ikke kjente igjen, begynte å snakke til henne da hun plutselig svarte “du kainn da snakk norsk te mæ!” på rungende nordlenning. Dette var min første kommunikasjon med felles nordmann Silje siden vi skiltes første dagen I New Zealand!

Og de fine bokstavene kommer forresten fra word, men da blir alle ier automatisk retta til I...