lørdag, september 23, 2006

Pakking

I morgen kveld setter jeg med paa flyet til Christchurch paa Soerosya av New Zealand for aa delta paa 10-dagers busstur sammen med en haug andre AFSere. Gleder meg sjukt! Har aldri vaert paa Soerosya foer, bare sett en liten kan gjennom flyvinduet da jeg dro til Wellington, som ligger paa soerspissen av Nordoeya. Etter bussturen skal jeg vaere to ekstra netter i Christchurch sammen med en anna nordmann, vi skal bo i en anna vertsfamilie der nede.

Egentlig gruer jeg meg litt ogsaa. Nesten to uker uten tilnaerma ubegrensa internettilgang. Nesten to uker uten skikkelig fast grunn under foettene. Nesten to uker uten familien min! Jeg har ikke vaert borte fra familien min mer enn 5 dager i strekk siden jeg kom hit i februar, nesten 8 maaneder siden. Det har aldri gaatt saa lenge uten at jeg har sett vertsforeldrene mine. Det lengste var torsdag-tirsdag da jeg var i Wellington, og da hadde jeg serioest hjemlengsel mot slutten!

Saa naa har jeg begynt aa pakke. "One medium-sized bag and a sleeping bag". Jau, raevva! Dette er nok en ting som er typisk New Zealand: Ta med seg sovepose, laken, bestikk, kopp, fat og dessertbolle, sjampo, saape og haandklaer for to uker naar man skal paa tur. Og kjoekkenhaandklaer, saaklart. Hallo? Jeg skal paa fly med dette her? Joda, alt skal vaere med. Sist maatte jeg ta med egen pute ogsaa. Heldigvis kan vi visst vaske klaer paa turen, det hjelper litt baade paa baggasjevekta og etter hvert ogsaa paa luktnivaaet inne i bussen...