søndag, oktober 15, 2006

South Island Trip - dag 2

Christchurch - Kaikoura

Hva gjorde jeg denne dagen? Godt spoersmaal. Klemte alle jeg kunne kjenne igjen og et par til, hadde noen timer fri i Christchurch (Starbucks og Subway), og spilte en omgang med "laser striking" for aa bygge opp moralen i gruppa. Laser striking likner paintball, bare innendoers og med lasermarkoerer og sensorplater paa ryggen og brystet. Kaffemaskina i gangen utafor hadde ikke flere kopper igjen, saa vi hadde et mindre drama med morragretten finsk jente og kaffe paa golvet, men ellers bra.

Paul, Silje, Gun (Thailand), Gunnhild og bussen vaar.



Gun (Thailand), Paul, adoptivkiwien og Gunnhild poserer paa parkebenk i Christchurch med Starbucks-kaffe og solbriller.

Paa ettermiddagen kjoerte vi oppover oestkysten til Kaikoura, der vi skulle vaere over natta. Og det var vel egentlig alt, tror jeg. Bodde paa et campingplassaktig sted med 4 i hver hytte, jeg delte med Gunnhild, Silje og Jaana fra Finland. Grillmat til middag - "barbie for tea, mate!" - og New Zealand-quiz etterpaa. Jeg vant en sjokolade fordi jeg var den eneste som visste at Timaru er paa Soeroeya, soer for Christchurch.


Gunnhild, adoptivkiwien og Moritz (Tyskland) proever aa sove paa bussen.

Silje proever aa kvitte seg med Paul. Vi vil sove!

2 Comments:

At 12:47 a.m., Anonymous Anonym said...

Å, som jeg ville likt å være i dine sko på den turen.. Man savner disse gatheringsene, ja... Føler med den stakkars finske jenta, det må sies!

 
At 3:55 p.m., Blogger Kiwi-88 said...

Den historia hadde ihvertfall en happy ending. Noen av oss gikk bort i resepsjonen og snakka med folka der, og de ordna med nye kopper og ga henne pengene tilbake - og en fin, ny kopp kaffe.

 

Legg inn en kommentar

<< Home