mandag, desember 04, 2006

Mandag morgen..

...og fortsatt ferie! Foeles ganske utrolig flott, men litt rart. For aa foelge med paa nedtellingen: 2 uker og 6 dager til jeg fyller 18 (hurra!!!), og 3 uker og 6 dager til jeg forlater dette landet (ikke fullt saa positiv til den delen, akkurat). Proever aa ikke drive sa aktiv nedtelling, men det er vanskelig naar de to tingene henger sammen paa det viset. Men nok om det for denne gang.

Foeles som jeg ikke gjoer noe som helst for tida, selv om det skjer ting hele tida. Tre AFS-bursdager i det siste: Magga (Island) og Breonna (Malaysia) ble 18, Moritz (Tyskland) fylte 17.

Vertsfamilie med kjoettkaker: Lillesoester Josie og mum. Og skoleuniform fordi hun hadde eksamen.

Fredag var jeg med mum og dad ut til ei hytte som familien til mum eier, overnatta der til loerdag, og paa loerdag gikk vi tur i bushen. (Jeg liker faktisk aa kave rundt i bushen uten egentlig aa vite hvor stien er hen, det er ikke noe de tvinger meg til aa gjoere.) Vi skulle gaa Anawhata Gorge, langs en sti som fulgte ei lita elv nedover en liten dal ut om stranda. Lettere sagt enn gjort. "Det skal vaere en sti her en eller anna plassen, men det er ikke saa farlig, gaar oss ikke bort hvis vi foelger elva, bare litt tyngre aa gaa." Joda. 4 timer i meterhoey, tjukk krattskog, kryssa elva et ukjent antall ganger. Foerste gangen vi kryssa elva bestemte jeg meg for aa vaere smart og ikke faa skoene vaate, men endte opp med aa lande elegant paa rompa midt i den djupeste kulpen, helt gjennomblaut. Ganske deppa et par minutter, men det var heldigvis ganske varmt ute, saa vannet holdt meg godt avkjoelt, og dessuten trengte jeg ikke aa vaere forsiktig naar jeg kryssa elva de andre gangene. =) Kombinasjonen shorts og bush har foert til at leggene mine ser ut som jeg har skrubba dem med et pinnsvin (beste besrkivelsen jeg kan komme med), er fremdeles ganske vondt aa dusje, selv om det har begynt aa gro ganske bra. I tillegg presterte jeg aa bli skikkelig solbrent paa hoeyre skulder. (Vel, solbrent etter min standard, ihvertfall. Saapass roed at det faktisk nesten gjoer litt vondt.) Ikke venstre, bare hoeyre. Brukte solkrem og, men sola her er ondskapen selv. Saa joda, vi hadde en fin tur. Greide jo saaklart aa legge igjen kameraet mitt (idiot! Men da falt det ihvertfall ikke i elva..), saa har ingen bilder fra turen, men det var saa helt utrolig vakkert! Naturen her nede er noe av det mest utrolige jeg har opplevd, og jeg elsker hver minste bit av den =)

Utsikt gjennom vinduet ute ved Anawhata: Solnedgang i horisonten mot vest (retning Australia).

Aner egentlig ikke hva jeg skal gjoere i dag, anna enn aa komme meg ut av pysjamasen og ta en dusj. I morgen skal jeg (etter plana, ihvertfall) dra opp til Whangarei (les kart!) sammen med Paul for aa besoeke Finn fra Faeroeyene, og paa torsdag ettermiddag drar vi paa AFS-leir der vi skal vaere til soendag. (Gleder meg!!!) To netter hjemme, og saa skal jeg ut og gaa tur sammen med familien min =) Kommer hjem paa loerdag, soendag er siste moete i lokallaget (grilling og greier), og saa er det ei uke til jul og enda ei uke til jeg drar herfra. Skummelt.
Hytte uten broedrister? Toatstativ paa gasskomfyr!

Mum og dad og bilen ute ved Anawhata. Ekte NZ-groent.

2 Comments:

At 6:28 a.m., Anonymous Anonym said...

God tur!
Hilsen Nemi & co

 
At 9:39 a.m., Anonymous Anonym said...

I'm jealous... Ur pics look like summer and a lot of fun.. I wish i'd still be there... Can't believe you r going home soon again... i'll send you your christmas present to norway ay? saves u the luggage and just in case it's not there b4 leave...
have a good time and say hi to your hostfam and everyone else. miss you heaps
xoxo Sonja

 

Legg inn en kommentar

<< Home