mandag, mai 01, 2006

Skole igjen...


Og da var endelig paaskeferien min over! Her til lands er det visst ikke noen mellomting mellom skole og ferie, nesten ingen langhelger eller rare fridager som plutselig dukker opp midt i uka. Her er det 10 uker skole - 2 uker fri - 10 uker skole. Attpaatil begynte skolen igjen paa mandag 1. mai! Arbeiderdagen er visst i oktober eller noe paa denne sida av kolden. Og ikke har vi pinse eller kristi himmelsprett, heller. Holder paa aa ta knekken paa en stakkars nordmann!

Nyttige ting jeg laerte paa skolen i dag:
-Det er ikke ment som en daarlig vits naar vekkerklokka ringer fem paa sju.
-Det er fremdeles ikke ment som en daarlig vits naar den ringer igjen fem over sju.
-Skoleuniform ser egentlig ganske rart ut.
-Hvis det regner og man ikke har paraply, saa er sjansene ganske store for at man blir vaat. (Utsagnet er basert paa visuelle inntrykk, da undertegnedes vertsmor gikk til innkjoep av paraply etter en rekke ganske gjennomblaute dager foer ferien.)
-Jeg skulle ha vaert paa sesongens foerste hockeytrening klokka sju i dag morges. Har sikkert et papir om det en eller anna plass. Hmmm..
-Jeg gaar fremdeles paa en jenteskole. (Haapte vel i det stille paa at det kom til aa gaa over...)
-Det var omtrent tre spillere som hadde moett opp paa trening klokka sju. Det var regna da ogsaa.

Bildet er av skolen min i en lunsjpause foer ferien.

1 Comments:

At 12:01 a.m., Blogger Unknown said...

AHA! Arbeiderdagen i oktober! Det forklarer hvorfor min så-kalte-kommunist-venn fra Australia bare ga meg et fårete glis da jeg gratulerte ham med dagen... Nå forstår jeg alt så mye bedre... Han kunne da ha fortalt med DET! Godt jeg har andre kilder til å rydde opp i slike misforståelser...

 

Legg inn en kommentar

<< Home