søndag, mars 19, 2006

Round the Bays Race 2006


Soendag morgen var det opp halv aatte og sette seg paa bussen inn til sentrum, som var full av folk i shorts, joggesko og glorete reklame-t-skjorter. Grunn? Aarets Round the Bays Race, et av Aucklands merkeligste paafunn. For 24. aar paa rad moeter naermere 70 000 personer opp for aa fullfoere et 8,4 km langt loep langs kaikanten i sentrum. Noen loeper, andre gaar (definitivt min kategori), dytter barnevogner eller leier hundene sine.
Jeg maa innroemme at jeg var lettere i tvil om hva dagen skulle bringe da diverse saeringer begynte aa jogge rundt paa busstoppen mens jeg satt der i vanlig morgentaake og proevde aa huske hvilken dag det var. De aller fleste deltagerne tar heldigvis ikke konkurransen paa blodig alvor, saa jeg var ikke helt alene der...
Kom i maal med den ikke saa overraskende tiden 1:58:24! De raskeste loeperne greide det paa under en halvtime. Etterpaa var det grilling med de andre AFS-deltakerne.