mandag, april 10, 2006

Hater bussruter!

Fergeruter. Bussruter. Fergeruter kombinert med fem aar gamle bussruter og ferger som ikke gaar likevel. Jeg trodde at jeg etter diverse rutetydinger i Norge og et par turer paa undergrunnen i London var en relativt god bussruteleser. Men nei: Ingenting i livet kan forberede en stakkars nordmann paa bussrutesystemet i Auckland.

Skulle ta bussen fra Glenfield Mall i retning Three Kings paa en helt vanlig soendag ettermiddag. Bussruter paa internett! Eh.. Hvordan funker naa dette? Ikke saa enkelt aa si. Kom etter et kvarters tid fram til at det sannsynligvis kom til aa ta meg rundt to og en halv time, inkludert en times ventetid i Auckland sentrum alene i 8-tida. (Det er ikke helt trygt aa vaere alene ute i moerket her i byen, i alle fall ikke naar busstoppen er den som befinner seg lengst unna busstasjonen, i ei bakgate rett overfor "Show Girls" med de tvilsomme utkasterne.) Endte til slutt med aa be pent om at noen kunne kjoere meg hjem, og ble i tillegg servert middag foerst. Det tok tre kvarter. Til sammen.

Men hvis noen forstaar denne nettsida og foeler en trang til aa forklare den til meg, skal jeg vaere evig takknemlig! www.rideline.co.nz