torsdag, mars 16, 2006

40 HOUR FAMINE - og MYGG

For en times tid siden slutta jeg aa spise. Skal ikke spise igjen foer utpaa loerdag formiddag. Grunn? Pengeinnsamling mot barnearbeid!
Jeg deltar i et stoetteprosjekt ved navn the 40 Hour Famine. Ungdommer rundt om i New Zealand skaffer seg sponsorer foer prosjektet, og alle pengene gaar til et veldedig formaal, i aar til organisasjoner som jobber mot barnearbeid! Selve prosjektet er kort sagt at deltagerne ikke spiser paa 40 timer. Vi faar (heldigvis) lov til aa drikke saa mye vann vi bare vil, samt jus og barly sugar for aa holde oss gaaende. Noen velger ogsaa aa gjoere andre ting, som ingen mobil og tv paa 14 dager og saant. Litt for pysete!
De som kjenner meg godt, vet at jeg blir litt av et strev etter kun faa timer uten mat, saa dette kan bli ganske saa interessant etter hvert! Bare tnaken paa aa overleve hel skoledag med kjemiproeve i morgen uten frokost gjoer meg skjelven! Skal proeve aa skrive noe her underveis, bare for moro skyld, kan bli interessant for meg selv aa lese ogsaa, naar jeg kommer meg ut av taake igjen...

Jeg har ogsaa opplevd naerkontakt med new zealandsk mygg for foerste gang i kveld! Ikke saa mye aa juble over, egentlig; tre minutter ute i hagen, og da jeg kom inn var det et titalls mygg fastsugd til leggene mine! Det kloedde saa jeg ble gal, og det var ganske mye myggskvisjing foer jeg var kvitt dem. Har talt opp og konstatert foelgende: 6 bitt paa hoeyre arm, 4 paa venstre, 11 paa hoeyre fot og et rekordsettende antall av 22 paa venstre fot. 43 bitt paa tre minutter er ikke saa verst! Kiwimyggen lengta vel etter litt bleikt, norsk blod...